I made this widget at MyFlashFetish.com.

----- : Selamat Datang Ke Blog WIRAMERGONG : --------

.. Assalammualaikum, dengan rasa rendah diri hamba mengalu-alukan kedatangan rakan-rakan ke blog ini dengan harapan dan keyakinan agar persahabatan ini akan kekal hendakNya...















Saturday, April 24, 2010

Kasih Ibu Bawa Ke Syurga, Kasih Anak-anak...

Ahad 25/04/2010. Hari ini genaplah usia emas Ibunda yang tercinta Che Som bt Taib. Selama 68 tahun menghuni dunia yang fana ini.. Alhamdulillah kepada Allah s.w.t. yang telah memberi kesihatan yang baik kepada Bonda Hamba. Untuk makluman Bonda yang diingati, saban hari siang dan malam kami anak-anakmu, senantiasa memanjatkan doa dan harapan semoga diberi kesempatan kepada kami, agar dapat berbakti dan menjaga Bonda selagi hayat dikandung badan. Kini ulang tahun yang 68 ni.. anak-anakmu, biar yang berada di Sarawak, Pulau Pinang, Kedah dan Perak kembali berkumpul untuk meraikan hari yang penuh bermakna. Untuk anak-anak Bonda yang jauh Nurul Azah (Sarawak) hanya doa dan salam sahaja yang dapat dihulur sebagai pengganti diri.. namun dihati tetap tersemat wajah Bonda tercinta. Tiada dua, tiada tiga, hanya engkaulah satu-satunya di hati kami... dan di malam ini 24/04/2010 kami berkumpul di Daerah Sik, di rumah Nooriza (kakak sulong) bagi meraikan hari ulangtahun yang ke 68. Gembira dan syukur apabila melihat wajah Bonda..riang dan gembira walaupun jauh disudut hati, kami tahu Bonda pasti terasa..mungkin berbangga dengan anak-anak Bonda, bersatu hati dan bersusah payah membuat majlis seperti ini. Insyallah, Hamba akan berusaha untuk mengembalikan kembali kenangan dahulu berkumpul anak-anak Bonda semua di hadapan Bonda nanti. Walaupun kini ayah telah lama pergi, namun kami tahu betapa cinta dan kasih Bonda terhadap arwah tidak pernah pudar.. alangkah bertuahnya sekiranya ayah ada pada tika dan waktu ini.. hanya doa dan iringan doa restu yang tak pernah padam akan selalu dipanjatkan kepada Allah s.w.t. Semoga roh Ayahanda dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama-sama orang yang soleh..Amin!
BERGAYA...gaya seorang toke ikan bakaq

SIAKAP... dua ekor siakap menjadi habuan malam tu..

Semoga panjang umur dan murah rezeki..

ANGKAT TANGAN..! bukan surrender da, tadah tangan baca doa..

Dikelilingi anak-anak, menantu dan cucu-cucunya..

KASIH ANAK... ciuman dari kakak Hamba...


Walaupun di mana jua kita berada, miskin atau kayanya kita, cantik atau hodoh, jauh atau dekat..tapi ingatlah sekiranya kita masih mempunyai ibubapa, sayangilah mereka, bahagiakanlah mereka sebagaimana mereka menjaga dan mendidik kita sehingga dewasa.. sesungguhnya kasih seorang ibu akan membawa kita ke syurga ...Insyallah.. Selamat Hari Ulangtahun Bonda yang tercinta, semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki.. sekian Wassalam.


BAHASA THAILAND : Khun yu thinai - Kamu tinggal di mana

1 comment: