I made this widget at MyFlashFetish.com.

----- : Selamat Datang Ke Blog WIRAMERGONG : --------

.. Assalammualaikum, dengan rasa rendah diri hamba mengalu-alukan kedatangan rakan-rakan ke blog ini dengan harapan dan keyakinan agar persahabatan ini akan kekal hendakNya...















Friday, April 30, 2010

Kayuhan Bersama MPK...




Kayuhan Bersama MPK
(Majlis Perbandaran Kajang), Selangor
Lokasi: Pengakalan Hulu - Betong -Pengkalan Hulu
Jarak : 37.97 km (Distant Hamba)
Average Speed : 20.4 km
Max Speed : 49.1 km
Starring : 39 riders MPK diketuai Dato' Hassan Nawawi
(Termasuk 3 orang wanita, comey-comey depa ni..)
Also Starring: Hamba, Tuan Fadzil, Yus (otai ni..), Nizam Imig, Azizi Imig
Special Guest Star: Faizal Penang dan 3 riders from Baling mariiii...dan 10 orang riders dari Betong, Thailand
Tarikh: 01.05.2010
Jam: 0745 pagi depan Petronas Pengkalan Hulu
Assalamualaikum, Salam Sejahtera dan Salam 1Malaysia
dan Selamat Hari Pekerja bagi warga pekerja di seluruh Malaysia..
Sabtu: Hari ini niat di hati Hamba saja-saja nak buat kayuhan santai di sekitar Pengkalan Hulu. Tanpa prepair apa-apa pun, baju pun biasa saja. Masuk saja kat Petronas Pengkalan Hulu, Hamba tengok ramai pulak orang, siap dengan beskal, jersey warna merah tengah dok ambik gambaq kat bawah pokok. Dalam pada dok perati tu, jengoi tuan Fadzil dengan warna baju merahnya. Dalam pada tu Yus pun ada, termasuk 3 orang riders dari Baling dan Faizal dari Penang. Dengaq kata dia ni toke beskal juga dan bekas pelumba beskal Negeri Kedah.
Ibarat kata menyambut tetamu yang datang, Hamba pun merapatkan diri untuk sama-sama menjayakan kayuhan mereka. Rombongan dari Kajang ni akan terus ke Betong dan menuju ke destinasi sebenar ke Terowong Komunis juga terdapat di Betong, Thailand. Betapa gumbiranya mereka..masing-masing bersemangat. Laju pulak Hamba rasa kayuhan mereka ni. Maklumlah kayuhan menuju 'syurga'.... itu pun atas naiwaitu juga. Nasib baiklah Abang Razif tak join..kalau tak jenoh kepong. Mungkin dia akan sampai jugak nanti. Maklumlah tengah menghitung hari..he3.



HERO..inilah jejaka yang paling laju sekali kat Pengkalan Hulu ni, En. Wan nama diberi, toke Felcra...belum kayuh lagi..tup,tup dah sampai kat sempadan. Ilmu apa yang dia pakai tak tau lah... Rider Malaysia tu... Tak percaya tengok baju... basikal tak perlu didedahkan...Takut rahsia bukaaa..! Siap kata tadi.."Hang ambik gambaq aku kat ataih saja, bawah tak leh..kat Betong nanti aku belanja hang minum.." ...he3... dan lagi bagi rasuah tu....
OTAI... inilah dua orang otai dlm arena beskal..
tengah dok pasang beskal..from Penang
MPK..para riders dari Kajang. Tengah dok bersiap sedia untuk memulakan kayuhan

CUTE...jangan salah faham, bukan yang didepan tapi yang di sebelah kanan tu...Senyum memanjang depa ni. Yang di kiri sekali tu kalau nak tau dia nilah Penghulu Basikal kat Pengkalan Hulu..beskal saja dah berbelas ribu harganya... Berita terakhir diterima tadi, masa kayuh pergi terowong tergolek..!? Betui ka ?

KANAN...Saudara Azizi dari Imigresen Pengkalan Hulu

Awai lagi brader..macam letih saja... sat lagi masuk Betong dia cergaslah tu..

Phewiiiiiiiittt....!! pinjam Odd punya trade mark. Dua White Horse sedang beraksi, tapi ni bukan show jumping..Hamba Rasa macam ada kurang satu lagilah beskal macam tu...siapa ya..! Mesra habis depa ni..very sporting..lain kali mai lagi.. kita kayuh pergi Kulim... jumpa Saudara Odd..

Berarak melewati Pekan Pengkalan Hulu

Steady bang! jauh lagi perjalanan tu...

Kayuhan memasuki Kg. Air Panas, Pengkalan Hulu

Seiring dan sejalan, seindah bunga di taman..

Kayuhan di samping mendengar lagu...lagu hindustan ka bang..! Bok mai la sini sat, nak dengaq jugak..

NIZAM...bye!bye..hari ni dia pakai baju Betong, amboi..mentang-mentang nak pi Betong jersi pun dah tukaq jugak...Hari ni Road Bike dia demam, kayuh guna MTB saja..

DATO'...aku terima nikahnya..he3. Gimik saja. Tuan Fadzil tengah dok memperkenalkan Ketua Rider dari Betong di perkarangan Kompleks Imigresen Malaysia.

Nindia...dah jumpa pun partner dia..3 White Horse telah dipertemukan dalam Jejak Kasih..mana dia tuan empunya diri ni...

Masa ni tengah tunggu proses cop passport. Yang di sana tu riders dari Betong..baguih depa ni. Apa yang baguih? Layanan mereka.. di Betong nanti semua baguih-baguih..

AMIN...bukan doa lagi...sebenarnya inilah dia Toke Beskal kat Betong, nama dia Amin...

Masa ni di perkarangan Kompleks Imigresen Thailand, tiba-tiba saja hari ni ramai pulak orang yang masuk ke Thailand. Macam-macam rupa ada, yang hitam manis, yang putih berseri, pendek kata macam-macam adaaaa...!!

Apabila ayam dan itik bertemu, bahasa global diterjemahkan..

THAILAND...masa ni dah masuk area Betong. Dok tunggu yang lain tu sampai...

Inilah passport yang Hamba gunakan selama ni... ATP (Angkat Tangan Pi), bukan acara angkat sumpah hah..

Apabila dah sampai Pekan Betong, apalagi sarapan la dulu...nasi dagang menjadi menu utama hari ni. Makanan dan minuman ditaja oleh Amin & The Gang...Khob Khunnn..

LEGA...riders dari Baling maa... hat dekat ni cikgu di Baling, yang di hujung sana tu Petugas PLKN Cawangan Sungai Siput. Kayuhan dia macam pelesit gak..laju...
Demikianlah serba sedikit coretan Hamba pada kali ni.. kepada rakan-rakan yang mengikuti kayuhan meraikan kawan-kawan dari Majlis Perbandaran Klang (MPK), Selangor diucapkan ribuan terima kasih terutamanya kepada Dato' Hassan serta rombongan MPK, selamat berkayuh ke luar negara dan jika ada kesempatan datanglah lagi di daerah Pengkalan Hulu, Perak. Ok..choww, Wassalam.
BAHASA THAILAD : Khob Khun - Terima kasih

No comments:

Post a Comment